شیراز یدک | جامع ترین فروشگاه یدکی رنو در جنوب کشور

دریافت مشاوره

071-38384393 | خط ویژه

همه بخش ها
جستجو کد فنی

رنو سنیک جدید؛ میراث دار یک نسل

صنعت خودرو در طول سال‌ها شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در فناوری، طراحی و عملکرد بوده است. با این حال، یکی از جنبه های حیاتی که همچنان هم سازندگان و هم کاربران را به چالش می کشد، دوام قطعات خودرو است. همانطور که وسایل نقلیه از نظر فنی پیچیده تر می شوند، نیاز به قطعات بادوام بیشتر میباشد.

رنو Scénic

رنو سنیک (Scénic ) اولین بار در سال 1996 در بازار خودروی دنیا ظاهر شد؛ البته در آن زمان به عنوان مگان سنیک  و به طور گسترده به عنوان اولین MPV جمع و جور در تاریخ خودروی اروپا در نظر گرفته می شد. این نام برای برانگیختن میل به سفر و کاوش در جهان بود. چهار نسل اول این خودرو با همان ویژگی‌های داخلی عرضه شدند: همه جادار، مملو از فناوری مفید و فوق‌العاده ایمن بودند.

جدیدترین مدل این خودرو هم همینطور است: رنو انتخاب کرده است تا نام خودروی خانوادگی تمام الکتریکی آینده خود را نامگذاری کند. سیلویا، رئیس استراتژی نام‌گذاری در بخش بازاریابی جهانی برند رنو، در مورد این خودرو و چگونگی تغییر آن در طول سال‌ها می گوید: همه چیز در مورد این خودرو جدید است به جز نام آن.

رنو Scénic

در دهه 1990، شهرت رنو به عنوان برندی که خودروهایی را برای زندگی می ساخت، در اوج خود بود. این شرکت رنو اسپس، MPV  گران‌قیمت خود را در سال 1984 معرفی کرد و سپس رنو توئینگو، خودروی شهر پسند خود را در سال 1993 معرفی کرد.

رنو Scénic با اولین MPV جمع و جور برای خانواده‌ها در بازار، آن را به سطح بعدی ارتقا داد. این خودروی مفهومی در سال 1991 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد و نسخه جاده ای آن در سال 1996 به نمایندگی ها رسید. این خودرو از درون برای رفاه هر مسافر طراحی شده بود و در آن زمان مگان سنیک نام داشت. پیله‌ای برای سفرهای بین‌المللی، پیشگام، ایمن، راحت و دوستانه بود، مدولار بودن آن خارج از این دنیا بود، پر از فناوری‌های پیشرو بود و پنجره‌هایش بزرگ‌تر از زندگی بود. به عبارت دیگر، طراحی آن به تنهایی در یک کلاس قرار داشت و برای تجربه‌های به یاد ماندنی در جاده طراحی شده بود.

سیلویا، رئیس استراتژی نامگذاری در بخش بازاریابی جهانی برند رنو

سیلویا، رئیس استراتژی نامگذاری در بخش بازاریابی جهانی برند رنو درباره این خودرو می گوید: « نام Scénic فوراً چشم اندازهایی از مناظر و زیبایی را تداعی می کند. این خودرو شما را فرا می خواند که سفر کنید، تا رو به دنیای بیرون باز شوید، به خصوص با پنجره های بزرگش. همچنین این خودرو به عنوان محیطی برای بروز فناوری است، بنابراین نام Scénic نیز در مورد ارتقای رفاه و کیفیت زندگی در زمان رانندگی است.»

رنو سنیک؛ خودرویی با عمر 32 ساله

نام Scénic انتخاب واضحی بود: این نام برای زندگی است و به مدت 32 سال برای این خودروها استفاده شده است و در کنار رنو کلیو (15.9 میلیون وسیله نقلیه)، رنو مگان (13 میلیون)، Twingo (4.1 میلیون) و رنو اسپس (1.3 میلیون دستگاه)  به نقطه عطفی در تاریخ رنو تبدیل شده است. این خودرو در سال 1997 بهترین خودروی سال اروپا بود و رنو بیش از 5.4 میلیون دستگاه از آن را در 110 کشور فروخته است. این برند در طول سال ها به طور گسترده اختراعات خود را ارتقا داده و در عین حال تمام ویژگی های متمایز اصلی را حفظ کرده است – راحتی داخلی، ایمنی و فناوری مفید. سیلویا می‌افزاید: «مردم زیادی این را نمی‌دانند، اما نام Scénic مخفف مفهوم ایمنی تجسم‌شده در خودروی جدید است.»

رنو سنیک

این خودرو طراحی شده بود تا برای خانواده ها جذاب باشد و آنها ایده یک ماشین پیله مانند را دوست داشتند. این خودرو در یک اندازه بود و تناسب آن باعث شده بود که در داخل جادارتر و مدولارتر شود. و دارای ویژگی‌های متنوعی بود که همه افراد در خودرو می‌توانستند از آن‌ها لذت ببرند – و آن را به یک خودروی عالی برای خانواده تبدیل کرد.

یک واقعیت جالب درباره این خودرو این است که زمانی که طراحان روی اولین نسل Scénic کار می کردند، از فرزندان کارمندان پرسیدند که چه می خواهند و چه نیازی دارند، داخل ماشین را چگونه تصور می کنند و چه چیزهایی را در آن می پسندند. این مجموعه‌ای سرگرم‌کننده از گوشه‌ها و شکاف‌های ذخیره‌سازی نیمه پنهان و سایر امکانات هوشمندانه در اولین MPV فشرده را توضیح می‌دهد.

نسل‌های بعدی – Scénic II در سال 2003، Scénic III در سال 2009 و سپس Scénic IV در سال 2016 – همه در دو اندازه طولی ساخته شدند. رنو سنیک مدلی است که هر بار احساس خوبی برای زمان خود کرده است. جهان تغییر کرده است و Scénic نیز با آن تغییر کرده است.

 

رنو سنیک برقی خودروی خانوادگی فردا

رنو سنیک

رنو برای برداشتن یک قدم جلوتر به سمت خودروهای مسئولیت‌پذیرتر و ایمن‌تر مملو از نوآوری و فناوری برای کره زمین و مردم، تصمیم گرفت، بُعد جدیدی به نام Scénic اضافه کند. در سال 2022، خودروی مفهومی پیشگام خود را رنو سنیک ویژن نامید و با آن پنجمین نسل Scénic را معرفی کرد. این شرکت در حال اختراع مجدد دعوت خود برای سفر با یک وسیله نقلیه با فناوری پیشرفته و متصل است که استراتژی گروه برای توسعه پایدار و ایمنی را در بر می گیرد.

رنو Scénic E-Tech الکتریکی امسال در IAA Mobility در مونیخ رونمایی خواهد شد. این خودروی را در ماه سپتامبر تماشا کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد این وسیله نقلیه جدید تمام برقی مناسب خانواده داشته باشید، و چه چیزی آن را دنباله‌روتر، جسورتر و هماهنگ‌تر با زمانه می‌کند.

 

منبع: رنو ایران

3 دیدگاه

  1. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

    1. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  2. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

پاسخ دادن به ابراهیم فاطمی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه
سبد خرید بستن